7 Days to Die アルファ16の変更点


地道に訳していきます。

遠くの物をレンダリングする新しいシステム
これで遠くの物まで見えるように

新しい場所が追加
今まであったところを色づけしたり、新しい物が見つかるようにした。
固定マップの南東の砂漠に新しく最大の町を追加
更に30か所も新しい場所を追加
4つの高層ビルでダンジョンの役割を果たしている。敵が出たり、びっくりするような物や隠されている物があったり。
3つのファストフード店(固定には1つ)
6つの現代的な家(固定には3つ)
保育園

コインランドリー
美容室
2つの消防署(固定には1つ)
2つの郵便局(固定には1つ)
2つの裁判所(固定には1つ)
2つのモール
4つのトレイラーパーク(ランダムのみ)
質屋
固定にあった病院やフットボールスタジアムがランダムに追加

新しい敵の湧き方
場所によって湧く敵の種類が変わる
メンテナンスエリアには労働者ゾンビが多め、ビジネス街にはビジネスマンゾンビが多めなど
無限湧きしない。決まった数のゾンビしかその場所には湧かない。その場所に5日以上近づかなければまた湧く。
寝ている(死んだふり)ゾンビも登場。死んだゾンビも一度叩かないとアイテムを取りだせないように変更されたので、ゾンビが死んでいると思って近づくと死んだふりゾンビだ!なんて可能性も・・・

貞子ホード
Screamer Hordes
We’ve changed screamer hordes to use gamestages now so they will be dynamically set to the offending parties game stageGame Stage Improvements
We’ve made many changes to make the challenge the advanced players including:We’ve added feral and radiated zombies to the upper game stages to increase the longer game challenges
7 day horde stages use a larger pool of zombie types, 15 at gamestage 435+
Zombies killed by playerdeath will be added back to the pool
We’ve added a new menu and server config game option to set the number of  zombies per player on Blood moon hordes. It defaults to 8 but can be set to 4, 8, 12, 16, 32 and 64 or any number for server admins. Game-stages are still determined by your party.
With the addition of blood-moon count we changed the Enemy Spawning game option to ON/Off as blood moon count and sleepers control the other spawning system counts電気周り配線ツール、電源、ライト、スイッチ、トリガー、トラップなどを追加
これらのアイテムはスキルを上げたり、マップ上で見つけたり、トレーダーから購入することで入手できる。配線ツール - 配線ツールを使用して電化製品を配線できる。右クリックでワイヤーを追加。左クリックでワイヤーを切断。
配線ツールを装備すると機器の消費電力や電力状況、親機から子機への電力フロー、モーションセンサーのセンサー範囲などを見ることができる。
ジェネレーターバンク - ジェネレーターバンクは電子機器に電力を供給します。最低でもsmall engine1つ、6つまで拡張できます。最大エネルギーはエンジンの数と品質に依存します。燃料はガソリンです。
ソーラーバンク - ソーラーバンクは電子機器に電力を供給します。最低でもsolar cellが1つ必要です。6つまで拡張できます。最大エネルギーはsolar cellの数と品質に依存します。直接日光が当たっている時だけ電気を作ります。ソーラーバンクとsolar cellはトレーダーから購入するか、マップ上でレアな物として出ます。
バッテリーバンク - バッテリーバンクは電子機器に電力を供給します。最低でもバッテリーが1つ必要です。6つまで拡張できます。最大エネルギーはバッテリーの数と品質に依存します。バッテリーは充電することができ、バッテリーがない状態ではリレーポイントとして機能する。
電線リレー - 小さな電力消費で電気ネットワークを伸ばすことができる。
スイッチ - 子機に電力供給を止めることができる
感圧板 - 上に何かが乗った場合にスイッチがオンになって子機に指示を送る
モーションセンサー - プレイヤーやゾンビを感知した場合に子機に指示を送る
トリップワイヤー杭 - トリップワイヤーの間を人間かゾンビが通ると子機に指示を送る。
タイマー - 30分おきに設定できる
ブレードトラップ - 3つの回転刃がプレイヤーやゾンビを切り刻む。プレイヤーとゾンビを判別してくれない。
電気フェンス杭 - 間を通ったプレイヤーやゾンビに電気ショックを与える。
ダーツトラップ - 電力が通った状態だと金属の矢を発射する
オートタレット - 敵を感知して9mm弾を発射する
ショットガンタレット - 敵を感知して散弾を発射する
スピーカー - 電気が通った状態だとアラームになる
ライト - クラフトで作れる。
スポットライト - クラフトで作れる。電力が必要になった。好きなところに向かって照射できる。

We’ve greatly improved Random Gen with many improvements and additions including:POIsNew RG Distant POIs
Over 30 new locations
We’ve re-organized the rwgmixer.xml and it’s spawning groups and now have every POI spawning as intended
POI location size restrictions have been removed so every location will now be included in possible locations lists. F.e. the football stadium can spawn
POI Picker code improved, ensuring a more even distribution of POIs
POI location facing directions have been fixed so their fronts face roads
POI height is checked against it’s spawn height to ensure it’s not placed too high in the worldHub GenerationNew socket hubs added
City, town, and rural Hubs are now Socket Hubs and spawn based on terrain available
Socket hubs can not only be on hills now but they now have organic overall shapes and look. No more square cities.
Socket hub township type is decided by placed residential buildings using a scoring system
New socket streets to go with socket hubs
New socket street generation formula controllable via rwgmixer.xml
New zoning system to place POIs in certain parts of a town
Downtown zone area percentage parameter added to rules

マップやバイオーム生成がもっと自然になった。
高速道路がセクシーで緩やかなカーブを描くようになった。高速道路の両サイドには砂利がある(アメリカの高速道路がだいたいそうだから)
砂利道が高速道路まで浸食してくることがなくなった

新しい敵
ビジネスマンゾンビ - 金を紙を持っていることが多い
観光客 - 缶詰を持っている
新フェラルゾンビ - 強くなって、堅くなって戻ってきた。。
放射能ゾンビ - 警官ゾンビ、スパイダーゾンビの別バージョン
フェラルゾンビのように常に走ってくる。そしてHPを回復する。放射能で光っているからすぐわかるよ!

ゾンビを作り直した
兵士
ハズマットスーツを着た男性ゾンビ
バイカーゾンビ
ストリッパーゾンビ
作業者ゾンビ
フットボール選手ゾンビ
チアリーダーゾンビ
カウボーイゾンビ
農家ゾンビ
スケーターゾンビ
女性のデブゾンビ
削除したゾンビ – 炭鉱夫ゾンビ、ハズマットスーツを着た女性ゾンビ

動物
動物関係を見直して毛皮を追加。毛がある動物からは毛皮が取れるようになった。
グリズリーベア - 造形をゼロからやり直した。森か雪バイオームに生息
ゾンビベア - 造形をゼロからやり直した。荒廃地域か、焼け森に生息
オオカミ - 新しい敵仲間。ゾンビ犬より強いけど、早めに諦めてくれる。森、平原、雪バイオームに生息
ダイアウルフ - どの動物よりも攻撃的。たまに森や雪バイオームに出現。群れている。
ゾンビハゲタカ - プレイヤーに付きまとい、攻撃してくる。ただ室内は苦手。森以外に出現。
ガラガラヘビ - 近づきすぎると攻撃してくる
追加:徘徊するハゲタカの群れ、オオカミ、オオカミの群れ

色塗りができるようになった
(説明は面倒なので省きます)

経験値、進捗、スキルの変更点
スキルレベルでどこで何がアンロックできるのかが見れるようになった。
ゾンビからの経験値は低くなったけど、ゾンビの数が増えた。
農業でも経験値が入るようになった
クラフト関係の高いレベルを買うには購入可能なプレイヤーレベルを追加
Armor craftingが1つのスキルとして統合
電気関係はサイエンスのスキルでアンロック
Fixerのスキルはアイテムを直した時に発生する品質低下数を1/3まで減らしてくれる。
銃火器の弾薬を作る際には金床、ワークステーションが必要だが、ノギスはいらない。銃弾を作るのにスキルはいらない
チュートリアルをこなせばスキルを買えるだけのポイントをくれる
【寝袋を作って置け】 クエストは7番目ではなく、1番目に変更。
Bad Mechanicスキルは解体で取れる物を増やす
スキルレベルに必要なステータスや必要レベルを逆索引できる
ScienceとPainting スキルカテゴリ
農地をfertilizer(肥料)にアップグレードすると経験値
ブロックを修繕したり、アップグレードすると素材によって変化するが経験値が入る
ブロックを採取すると経験値
作物を植えると経験値
クラフトスキルは買うことでしか上がらない。クラフトや修理でレベル経験値が入る。
weaponsmithsをマスターするとマチェーテで作れる
スキルの要求ステータスを全体的に下げた。
Leather Tanningのスキルが無くても皮をクラフト/スクラップ/修理ができる
advanced workstationsを作るのにscienceのスキルが必要
The Knife Guy と Miner69erのスキルレべルが高くなると取得量が増える
スキルに必要なポイント数を調整

Gamepad/Controller の操作ができるようになった

新レシピ
建材やトラップ、電化製品、資源の新しいレシピを追加。
防弾ガラスは頑丈だけど、直すことはできず入れ替えるしか方法はない。
いくつかの素材は新しい形を作れるようになった
緩い板のトラップ
刑務所のドア
斜めの角
階段の角
丸いブロックや角
火炎瓶

新しいアイテム(拾う物/採集/販売)
ペイント雑誌でペンキ筆をアンロック
ペンキ筆
コンパウンド弓、木の弓や正確に、クロスボウより早く撃つことができる

新しい作成可能なブロックの形
正しく置けるように後ろがどちらなのか表示される
ダメージを受けたコンクリートや木のブロック
鉄格子の2パターン
車はx/y座標により色がランダムに
I形鋼ブロック
アーチの形
3Dハシゴ(?)
などなど

新しい武器と武器の改善
火炎瓶が作れるようになった。
コンパウンド弓は拾ったり、パーツを組み合わせると作れる。スチールと火矢が必要。
拳銃、MP5、AK47はアイアンサイトを改善してより正確に狙いやすくなった。そして発射音も新しくした。
遠距離の射撃にも着弾音を追加。これにより着弾したかどうかがわかるようになった。
弓の改善、クロスボウとアイアンサイトはクロスヘアを表示しなくなった。
すべての武器でアイアンサイトを覗かないでも打てるようになった。
武器すべての正確さを見直した。

ミニバイクの改善
ミニバイクの場所を見失わないようにフレームを置いた人かロックをかけた人のマップやコンパスにバイクの表示が出るようになった。
ミニバイクのパーツのへたれるスピードが2msから0.5msになった。
ミニバイクが消えたり、世界のはざまへ落ちる現象の修正

追加
錆びた金属の壁
4つの髭の形
鉄格子2種
フランネルシャツ、(MODにあったやつらしい)
フランネルシャツのバリエーション
角の種類が豊富な階段
爆発に追加効果(バフ)を追加
1/4の立方体のブロック
作成可能な倉庫としての木箱
キーボードのホットキー
キーパッドの(‘/’) で透明人間モードに入ることができる(シングルプレイのみ)
ゴミを踏んだ時に立つ音のバリエーション
緩い床材、誰かが踏むと壊れる
洗濯機、ゴミ圧縮機とその中から採取できるもの
本屋と車パーツの木箱
建築現場の広い物とランダムコンテナ
セキュリティゲートプレート

変更
草原ブロックからプラントファイバーを入手できる
プラントファイバーはクワで効率的に採集できる
綿花のクラフティング時間の減少
ゾンビの四肢が吹き飛ぶのを見直し
肥料が撒かれた畑を掘ると肥料を入手できる可能性
glueを作る際に綺麗な水が必要なくなった
複数の種を撒く場合はマウスのボタンを押しぱなっしで移動することで撒くことができる
自動販売機のHP上昇
アイテムが入った箱などが壊された場合はアイテムが一つずつ落ちるのではなく、すべてのアイテムが入ったバッグが落ちる
カビパンはscienceでクラフトできるアイテム
デブ警官ゾンビは一層大きくなった。
兵士ゾンビがロケットランチャーについて遠慮が少なくなった
ショットガンの設計図は一つ
トレーダーが持っている弾丸の数を増量
品質の低い武器パーツは耐久度が高くて効果的
Augerやチェーンソーのパーツはよりレアになった
forged ironやsteelはよく見つかりやすくなった
Ponchoの名前がLeather Ponchoに変更
McDyver本の代わりにスクラップアーマーの設計図5つを追加
直すことによって下がる品質の量を下げた
有刺鉄線によって下がるスピード分を弱めた
南京錠の出現率アップ
道具からのダメージとブロックのHPの見直し
チュートリアルのクエストをこなすと一番安いスキルを買うことができる
上位の道具ではひとつのブロックからより多く採集することができる
石のような資源の上限スタックを増加
弾丸を作るのにノギスは不要
スナイパーのズームアニメーションを改善
血抜きアイテムをプラスチックにスクラップできるようになった
水のテキスチャ
クマの出現率アップ
現在のスキルレベルで作れない物しかレシピ内では表示させない
新しく作るよりも直した方が安くすむように変更
クラフトスキルは10段階で買うことができる
ハンドガンとショットガンは腰だめ撃ちでも正確だが、アイアンサイトをのぞくとより正確に撃てる
ゾンビからの拾い物は少なくした
銃のパーツを見つけるより、完成品が見つかりやすくなった。
トレーダーは今までより銃と弾丸を持っている
弓のクロスヘアーが広くなった
弓は覗きこまないとゆらゆらする
見つかる銃のパーツは完成品の銃よりクォリティが高い
ショットガンの傷のバフが少し性能が上がった
9mm拳銃の発砲スピードとアニメーションスピードが上がった
死体のHPを上げた。そうすることにより倒れる前にブロックに変わってしまうことを防ぐ
銃火器の耐久度を25~40%上げた
ナイトビジョンの効果を変えた
明かりが不十分な場合は種を植えることができなくなった
添え木は布、木、ダクトテープが必要になった
松明はanimal fatで作れるようになった
壁に設置された松明や蝋燭はそのうちゾンビを引きつけるようになる
炉やキャンプファイアで上がるヒート値を25%下げた
Misc Craftingスキルにスキルポイントを振ることは不可能になった
布でオーバーオールが作れるようになった
プレイヤーのレベル上げがゆっくりになるように変更
木の採取量を減らし、燃焼時間を伸ばした
ワークステーションのHPを増やして、うっかり壊されないようにした
シチューを作るのにより材料が必要になったが、その分恩恵もあるようにした
食べ物を食べることによって増えるHP分を減らした

Fixed

ランニングシューズをスクラップできるようになった
Chrysanthemum seeds(菊の種)は見つからなくなった
ピストルスキルがリボルバーのことと一緒と明記した
地下洞窟の上にあるブロックが崩落するの修正した
車が傾斜にたいして平行になっていない部分を修正
自販機が室内にも関わらず雪で覆われる部分を修正
ブロックを置く前に不透明すぎる部分を修正
点火されていないダイナマイトが近くで爆発が起きた際に誘爆しないのを修正
Window03が水で覆われてしまう現象を修正
病院の窓が背後にある地形を描写してしまうのを修正
ユーザーがPlayersタブを見ている際にプレイヤー間の距離が更新されない部分を修正
プレイヤーが壁の中に物を落として、拾うことができない現象を修正
水を飲む際に水の中に入っていないと飲めないという現象を修正
しゃがんでいると開く/閉じるのボリュームに影響がある現象を修正
石シャベルを落とした時にCollect item(拾う)というコマンドが出ない現象を修正
ロケットを湖の底に向かって撃つことでサーバー負荷がかかる現象を修正
アイテム増殖を修正
同時にブロックをアップグレードや破壊できる現象を修正
コンクリートミキサーが1ブロック分の高さなのに、設置には2ブロック分の高さが必要なことを修正

Excessive journal tip links removed from items, missing ones added
Campfire Dupe from forum and youtube find
Audio getting cut off before finished
An MP5 would not normally use 10mm ammo
Concrete Mix bucket model looks the same as Bucket of Water after dropping
Consumable items can be substituted with another while being used
Container Sorting – Not functional in Minibike Storage
Container Sorting – Stacks of same blocks are not sorted together in Container or Backpack
Client in a multiplayer game does not receive Harvesting Resources note after killing an animal
Pistol cannot be picked up after being dropped
Auger falling through world
Iron Desk Stability is different than Wood Desk
Scrap metal log spike yields wood upon destruction
Dupe assembly items with sorting button
Crafting queue does not advance after slot is cancelled
Incorrect collision detection on Minibike
Ammo amount indicator does not appear after respawning while wielding a weapon
Death of the player’s character does not affect the number of spawned zombies during horde as intended
Missing Accuracy and Range stats for certain ranged weapons
Crosshair is visible for Rocket Launcher whilst aiming down sight
Rocket Launcher unaffected by Range and Accuracy stats listed
Placed decorative blocks may partially sink in the surface
Spending Skill Points Journal Entry added only after completing Basic Survival Quest
Zombiespawn is triggered in owned POI by players w/o bedroll in it
Mouse sensitivity can no longer be set to 0
The player may get stuck in the wall after dismounting minibike
DOF for distant terrain
More severe description of the thirst/hunger effect that actually does damage
Chunks may not stream for certain players, also affecting mobs
Terrain artifacts may appear after removing large portions of ground
Zombie moan playing when they’re knocked out or dead
Impact sounds not playing quieter when crouched
Disappearing eyelashes while wearing particular headgear
Jewelry disappearing when wearing a hat
Missing drowning audio
Animal Hide Leg Armor is not displayed on character model
Terrain mismatch causes blocks not to render ( A15 & A16 )
Explosion does not affect the roof correctly
Using a bow results in multiple arrows being visible from another Player’s perspective
Some errors and potential NREs in networking if disconnected during login phase
Doors and undamaged windows do not keep the rain out
Many objects not getting snow cover
Grass tips missing snow
Lightning & Thunder on Dedicated Servers
Thunder synced between clients in MP games
Player dropped Backpack cannot be looted in shallow water
SetTraderArea can now also be used to remove a trader area protection
DeathCam persists after getting kicked off MP games
Water reflections flickering when camera near water surface
Assigned the relevant crafting skills to weapon parts
Wrong sound on one of the blood bag actions
Terrain has missing textures and black areas
Signs cannot be picked up once dropped
Terrain clipping exploit
Cement description is misleading
Duping bug using facial piercings
Bypassing loot timer by aborting loot progress
treeDeadShrub has wrong hitbox
You can place a bedroll in spaces too small to spawn a player
Socket Road LSystems not properly returning to last save point
Haybale is not repairable
Gas can and fuel barrel are smeltable in forges
Bow descriptions show compatible arrow types
Bugs with trees and crops
Animals won’t die from land mines while playing on dedi or as client on P2P
Ramp / inside corner frames do not have backfaces
Chemistry station not getting correct indoor/outdoor weather values
Fridge audio playing after quitting game
Snow on glass fix
Sun/Moon pop in movement on clients of MP games
Raw but fresh food has a lower chance for food poisoning than rotten/moldy food
Flaming arrows are ineffective if the target is on fire already
Items can be thrown through hatch’s collision box
Metal railing downgrades to wood railing
Shooting through lower part of the frame may cause projectile to go under the ground texture
The player can loop use animation of specific consumables and delay correct use of them
For each out of sync in network writing of Chunk
Old Sofas has incorrect icon and different name in creative menu
No icon when you pick up seeds while harvesting trees
Added send-backoff on errors for Steam networking
Change Hazmat Shirt into a Hazmat Jacket to prevent clipping issues
Wrong side textures on windowPlug blocks
Assigned correct (new) cutout shapes to frame blocks
Disappearing faces on wedge60 cutout
Table doesn’t hide itself
Some windows or wooden window frames have the wrong material type
stairs_filled_quarter_vertical_uv collision and zombie pathing
Timing on zombie hand attacks
Chalkboard is spelled incorrectly
Player unable to pass through wedge corner railings
Terrain concrete is too white
Road lineup issues in towns
Prefab heights in towns
Various other regeneration related issues
Blend not working
Highways not lining up in some cases
Limited bumpiness and cliffs on upward and downward turns
Collision on resource rock ID# 630
Wood frames durability is unequal
Unintentional air gap in flooded basement
Highways no longer connecting to other highways
Highways going to center of hub by default
Water holes in RWG due to road ending
Incorrect/missing fall events on some doors and log spikes
(Most) Navezgane Bridges are having SI issues
Sandbags are missing repair/harvest properties
Secure Reinforced Door collapsing into iron debris
Secure Reinforced Door and Metal Reinforced door do not turn into debris
Reinforced Wood Metal Log Spike3 does not leave debris after collapsing
Food Poisoning debuff is not refreshed when reapplied
Using delete key in input fields on Linux causes malformed strings
Cleaned up old corpses. We now have decoys
Removed duplicate sight from shotgun mesh
Wrong sound when using a blood bag
Outdated hit point values on some blocks/materials
Improve map colors
Water bottle icon showing incorrectly in character tool belt after filling
Fridges had doors on both sides
Keep populating server list after sorting
No floating “crafted” HUD icon with CustomIcon
When leaving game with attachable wire in hand – on rejoin the wire runs to 0,0,0
Farming feature suffers from a number of issues
Player is able to place cooking tools when UI shows padlock
Death animation disabled when alt tabbing during death
Breaking down a car on the sloped road will create a hole in the world
Some clothes and armors are lacking Waterproof statistic
Skill requirements of perks do not display localised string
Info window level starting at 0
All explosive ammo and mines use the Science crafting skill
Concrete and steel blocks have reversed explosion resistance
Zombie gore causes a blockage on catwalk, prevents zombies from advancing
Snowberry poisoning is causing wellness number to be too lengthy
Skill menu search function does not cover localized strings
Stack overflow exception when starting a new seed
Hunting Rifle has small zoom available
Bear had no collision or ragdoll
3rd person clipping into main player camera when opening camera control window
Fix nightvision/miningLight double activate issue when holding a gun with no flashlight enabled
The UI shows incorrect weapon damage
Healing items can be used to identify decoy sleepers
Snowberry poison / blood draw kit buff lasts through player death
Audio – shotgun repeat rate fix
AK47 firing sounds
Many zombies material was set too dark
Exception in ItemValue Constructor
ArgumentOutOfRangeException on specific sign use
Cancelling bow and compound bow shots is now smooth and animates back to the idle position naturally instead of a lag and instant pop
Unisex Hair Raider rendering issues
Dev-flagged pickup frames and other “game mode” items like secure storage chests
Increased maxAlive scaling on gamestaged spawns. Both maxAlive and the max zombie / player menu setting act as max caps.
Distant terrain with holes in Navezgane
Raider hair overlay
Removed deprecated properties from sounds.xml
Zombie triggered car explosion doesn’t kill zombies
MP5 front sight is below the crosshair mark
Fix zombie run offset from dusk/dawn stinger
Issue where client skills wouldn’t clear out when joining a server
Fix glass icons transparency making them chopped up
Cannot shoot through certain Iron Bar (1126) rotations with guns – RWG
Session temp freezes when cancelling large recipe counts
INF Hub Cell does not exist at grid position 0, 1 for client
Incorrect values are shown in “Gun Smithing” skill
Large Welcome Sign Prefab seems to defy physics
Horde difficulty does not adjust correctly for a party with multiple players together
When new players join a dedi (day 77 ) the gamestage recalculates, gives only 1 zed each
Excessive harvest quantities
Block placement rotating when pausing the game.
Vehicle data saving on clients
Localization not working when game is not installed in Steam client
zombie transition from walk to idle and vise versa not smooth
Add zombies killed by playerdeath back to the pool
Marker not showing for clients when first placing minibike
Unmanned minibike triggers tripwire
Red paint showing on distant lod damaged cars
Secret Stash does not require Barter skill
Typo in cotton description, form should be from
un-needed railings in oil refinery
change color placement to red if the player blocks it
Decoration Replacing Light Pole Base in Nav a tp -1660 61 772

Game settings, command line, command console

Allow overriding the Steam language with the “-language=” command line argument
Launcher switch for exclusive fullscreen mode on Windows (“-window-mode exclusive”)
Allow EAC to be put in debug mode on servers with “-debugeac” flag
Console command “visitmap” to generate chunks and minimap contents
Console command “givequest” prints list of available quests if none given, also preventing an NRE when given an invalid quest name
Print IP of client to log on connect

ini support – location is in the same folder as Saves for your saved games.  It will be auto-generated and filled once you exit the game, if it doesn’t exist. When hitting apply in the graphics options it should not overwrite your ini settings unless you specifically set those settings, or change Graphics Quality, in the graphics options menu. The default graphics options have been adjusted for better general performance.

Modding

Allow parameters to be passed to XUi controls as well as using them in simple calculations
Added “-debugxui” and “-debugxui=verbose” arguments to show XUi related warnings while loading, especially with control instantiation
Added a server side log entry “PlayerSpawnedInWorld” when a player actually spawned, as well as the according ModAPI event
Data/Config/Stealth.txt documents the stealth system and how to adjust it
Biome Particle Manager – Biomes.xml can now specify particle effects to play per biome with a few variables for count and placement.  The BiomeParticleManager syncs all clients together and the particle effects are saved and loaded per game.  Exact location of the effects is mostly “random”, but synced between clients, while still only playing the effects within its correct biome.  More effects are spawned per biome a few seconds after players enter new biomes or every 5 minutes or so per client, but spawn count won’t go above the specified max in the biomes.xml file per effect, per biome, world-wide.

Reworked a bunch of the internal prefab editor features and UI to get closer to a prefab / world editor for public use

サーバー/コンフィグ
敵の出現をサーバーコンフィグでオン/オフできる
敵の粘着時間をサーバーコンフィグから削除
7日目の襲撃の敵の数を設定できるようになった
寝袋の設定、アクティブ寝袋からどのくらいの距離はゾンビを湧かせないという設定ができるようになった。
コマンドからサーバーコンフィグの設定を書き換えられるようになった。
“HideCommandExecutionLog”でサーバーのログにコマンド実行の記述を書かないようにできるようになった

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